Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?

Print Drukuj

Rejestracja jako osoba bezrobotna może odbywać się osobiście w powiatowym urzędzie pracy lub przez internet. W przypadku rejestracji elektronicznej, należy wypełnić wniosek dostępny na stronie www.praca.gov.pl, dołączyć skany niezbędnych dokumentów oraz podpisać wniosek elektronicznie. Status osoby bezrobotnej uzyskuje się w dniu złożenia wniosku.

Wymagany jest bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym. Szczegółowe informacje na temat profilu zaufanego oraz instrukcje dotyczące rejestracji są dostępne na odpowiednich stronach internetowych.

Podstawa prawna dotycząca rejestracji to art. 55 i art. 57 ust. 1.

Jeżeli chcesz zarejestrować się jako osoba bezrobotna, to możesz:

  1. zgłosić się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
    albo
  2. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy.
    Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:

  • czym jest profil zaufany,
  • kto i jak może go założyć

znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Rejestracja

Print Drukuj
W celu ułatwienia procesu rejestracji, Powiatowy Urząd Pracy w Kościanie informuje, iż klienci, którzy chcą zarejestrować się jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy i nie korzystają z rejestracji w formie elektronicznej mogą dokonać rejestracji po wcześniejszym ustaleniu jej terminu i godziny.
 
  • Ustalenia terminu rejestracji można dokonać osobiście w informacji Powiatowego Urzędu Pracy w Kościanie lub telefonicznie pod numerem telefonu 65 512-10-55.
  • Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się w godzinach od 7.00 do 14.00 od poniedziałku do piątku.
  • Przyjmujący zgłoszenie ustala najbliższy wolny termin, w którym może być dokonana rejestracja i uzgadnia go z klientem.
  • Po ustaleniu terminu osoba zainteresowana powinna zgłosić się do rejestracji w wyznaczonym terminie, a w przypadku gdy nie stawi się kolejny termin winien być uzgodniony ponownie.
  • Osoby, które umawiają się telefonicznie lub osobiście na rejestrację i zdecydują się na rejestrację w dniu zgłoszenia, mogą zostać zarejestrowane, tylko w przypadku wolnych terminów, po obsłużeniu osób wcześniej umówionych.
  • W przypadku rezygnacji z ustalonego terminu prosimy o przekazanie informacji pod numerem telefonu 65 512-10-55.
 
Rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kościanie lub uzgodnić przez Internet termin zgłoszenia do rejestracji można dokonać również  na stronie www.praca.gov.pl
 
 
Informacje o publikacji dokumentu