Powiatowy Urząd Pracy w Kościanie informuje, że w związku z wprowadzeniem na obszarze Polski stanu zagrożenia epidemicznego od poniedziałku (16 marca 2020 r.) do odwołania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kościanie nie będzie prowadzona bezpośrednia obsługa klientów. Urząd zostanie zamknięty dla osób niebędących jego pracownikami.
W siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy (ul. Ks Prymasa Stefana Wyszyńskiego 8) wystawiona zostanie specjalna skrzynka, do której będzie można wrzucać pisma i dokumenty skierowane do Urzędu (nie będzie możliwości otrzymania potwierdzenia złożonego w ten sposób dokumentu). Pisma i dokumenty z w/w skrzynki będą przekazywane pracownikom merytorycznym po upływie 3 dni od ich złożenia w skrzynce. Pisma i dokumenty można składać także w formie elektronicznej na adres mailowy poks@praca.gov.pl lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawcą Powiatowego Urzędu Pracy https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PUPwKoscianie Adres skrytki Powiatowego Urzędu Pracy w Kościanie na ePUAP to: /PUPwKoscianie/SkrytkaESP
W tym czasie Urząd działa, jednakże z Urzędem będzie możliwy jedynie kontakt telefoniczny lub mailowy. Wszystkie najważniejsze telefony, w tym telefony wewenętrzne poszczególnych pracowników i adresy mailowe znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://koscian.praca.gov.pl/urzad/dane-kontaktowe.
Osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy powinny złożyć wniosek o zarejestrowanie w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl w postaci elektronicznej decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku.
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy mają możliwość zapoznania się również z informacjami dotyczącymi zasad rejestracji, usługami i formami wsparcia udzielanymi przez urzędy pracy, a także z danymi kontaktowymi do poszczególnych urzędów pracy w ramach Wortalu PSZ (https://psz.praca.gov.pl). Aktualne oferty pracy, staży, praktyk zawodowych a także informacje o szkoleniach, giełdach pracy, poradach grupowych udzielanych przez wszystkie urzędy pracy a także ochotnicze hufce pracy publikowane są w ramach Centralnej Bazy Ofert Pracy (https://oferty.praca.gov.pl).
W obecnej sytuacji jedyną drogą zarejestrowanie się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy jest skorzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej. Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
Praca.gov.pl zapewnia osobom bezrobotnym możliwość ubiegania się o usługi i świadczenia udzielane przez urzędy pracy poprzez złożenie np.: „Wniosku o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego", „Wniosku o przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia,, „Wniosku o skierowanie na szkolenie". W ten sposób osoby mają możliwość przekazania również do właściwego powiatowego urzędu pracy informacji związanych z wyrejestrowaniem m.in.: „Zgłoszenia wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia", „Zgłoszenia podjęcia pracy", „Zgłoszenia rozpoczęcia/ wznowienia działalności gospodarczej" i „Wniosku o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej".