- Rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Obsługa bezrobotnych w zakresie ewidencji i świadczeń.
- Rozpatrywanie odwołań od decyzji.
- Gromadzenie i upowszechnianie informacji dotyczących zadań i usług PUP.
- Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań PUP oraz praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Organizowanie i dokonywanie wypłaty świadczeń określonych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn.zm. ), w szczególności zasiłków dla bezrobotnych.
- Zgłaszanie bezrobotnych, w formie i w terminach określonych przepisami o ubezpieczeniu społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnym, do ubezpieczenia społecznego i ubezpieczenia zdrowotnego oraz zgłaszanie wszelkich zmian w zakresie danych lub statusu osób zarejestrowanych jako bezrobotne.
- Dokonywanie rozliczeń składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne, sporządzanie, wymaganych przepisami, wykazów i deklaracji w tym zakresie oraz terminowe przekazywanie tych dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Administrowanie siecią komputerową i bazą danych.
- Tworzenie baz danych statystycznych.
- Analiza danych dotyczących bezrobocia i rynku pracy oraz przygotowywanie raportów dotyczących sytuacji na rynku pracy.
- Przygotowywanie informacji na potrzeby analizy rynku pracy.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Obsługa bezrobotnych zobowiązanych do spłaty kredytu mieszkaniowego i ubiegających się o przyznanie okresowej zwrotnej pomocy na podstawie ustawy z dnia 19 czerwca 2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę ( Dz.U. Nr 115, poz.964 ), w tym przygotowywanie decyzji o pomocy.
Pracownicy wydziału.